Ókeresztény mozaikok

Mozaik díszítés a VI.századból
Az ókeresztény művészet korszakában nagy szerepet vitt a mozaik. A római katakombákban nem ritkaság a mozaikpadló; szt. Cirjék katakombájában fali mozaik is található.

Az ó-keresztény művészet fölismerte, hogy a mozaik az épület falával való szoros összetartozásánál, tartósságánál fogva mily nagy fontosságu az épület díszítésében. Az olasz félszigeten a IV. sz.-tól a IX. sz.-ig tart az ó-keresztény mozaikképírás; tevékenységének két fő helye Róma és Ravenna.

Rómában mozaikkal díszített legrégibb épület a 354. szt. Constantiának keresztelő háza és utóbb sírkápolnája; a Szt. Pudenziana-templom apszisának mozaikja a IV. sz. végéről a legszebb, művészetileg legbefejezettebb e fajta mű; a Szt. Szabina, a Maria Maggiore és Pado fuori le mura templomok mozaikjai az V. sz.-ból, a Cosma e Damiano templombeliek a VII., a Nero e Achilleo templombeliek a VIII., a Prassede, a Cecilia és S. Maria della Navicella templombeliek a IX. sz.-ból valók.

Ravennában a legrégiebbek, az V. sz.-ból valók a S. Giovanni in Fonte, az orthodoxok keresztelő házát, S. Vitale és S. Apollinare Nuovo templomot díszítő mozaikművek, melyek a képírás ez ágának legteljesebb kifejlettségét mutatják. Ugyanott a S. Apollinare in Classe templom mozaikjai a VII. sz.-ból valók.

 
  • exkluzív dekoráció
  • törtmozaik - valódi egyedi műalkotás
  • exkluzív dekoráció
  • exkluzív dekoráció
  • üvegmozaik grafika
  • törtmozaik - valódi egyedi műalkotás
Élménymedence fekvőpadja
Café Montecassino mosdójának mozaikja
Térhatású mozaikcápa
A medence burkolata továbbfuttatva a falra
Szálloda medencéje
Törtmozaik kép részlet
Rája üvegmozaikból
Cápa árnyékkal
Egyedi jacuzzitér
Fürdőszoba számítógépes látványterve
Egyedi törtmozaik
Barna medence lépcsője
Mozaikkép számítógépes terve
Különleges színfoltok, átmenetek üvegmozaikból
Cápás grafika medencében (egyedi üvegmozaik grafika)